пятница, 5 февраля 2016 г.

Урок літературного читання 2 клас

Тема:  Російська народна казка «Лисичка»
Мета: ознайомити учнів з європейською казкою, зокрема російською, вчити аналізувати зміст, ділити казку на частини; розвивати навички виразного читання в особах, вміння висловлювати свою думку, уважність; виховувати такі моральні якості, як правдивість, чесність, спостережливість, обачність.
Обладнання: карта подорожі, вправи на картках, зображення лисички з рисами характеру на звороті.
І. Організація класу.
Виступ дитини.
Увага!Увага!хлопчики й дівчатка,
До казки в гості вас запрошуєм, малята!
Ми маєм сповістити новину,
Що, як і ви, в далеку давнину,
Всі діти полюбляють казочки,
І слухають їх завжди залюбки.
Запрошуєм усіх дітей,
Запрошуєм усіх гостей
На зустріч з казкою
В чудовий день оцей!

Виступ дитини.
А чи знаєте ви ,друзі, звідки прийшла казка?
В ній живе народна мудрість, матусина ласка.
В ній звірята і пташата розуму навчають,
В ній завжди любов і дружба зло перемагають.

Виступ дитини.
Ще колись, давним-давно, люди не читали,
А казки із вуст в уста переповідали.
Бо народ наш український – мудрий і завзятий,
Бо з життя прийшли казки, і їх так багато!

ІІ. Мовленнєва розминка
1.Робота над скоромовкою

Лисеня і левеня
Їли ласощі щодня.
Кожен мав велику ложку -
Горщик спорожнів потрошку.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
Відповіді на запитання рубрики «Чи уважно ти читав?»
3. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні у нас незвичайний урок.
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну відому, в країну казкову,
Що нас так чекає й збагачує мову.
- Почнемо знайомство з казками народів Європи. Погляньте на карту Європи. Які країни ви знаєте?
Кожен народ самобутній і неповторний. У кожного народу свої звичаї, своя культура і, звісно ж, свої казки. На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося з казкою російського народу. Героїня її відома всім.
Я руда, низького зросту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа –
В них таке смачненьке м'ясо…
Вовку – брату я сестриця,
А зовуть мене…
4. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання народної казки «Лисичка».
1. Вправа «Передбачення».
За словосполученнями спробуйте здогадатися, про що йтиме мова в казці.
Дід і баба; наловив риби; побачила лисичка; лежить, як мертва; поклав на сани; викинула всю рибку; ні коміра, ні риби.
2. Гра «Бджілки»
Напівголосне читання казки – кожен у своєму темпі.
- Чи справдилися ваші припущення?
Завдання для групи, яка читає в швидкому темпі.(Записане на дошці).
- У яких казках ще зустрічається лисиця?
-  Який характер у цієї особи?
4. Читання казки учнями  «ланцюжком».
5. Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання.
-Куди поїхав дід?
- Що захотіла Лисичка?
-Чому вона вдавала з себе мертву?
-Чи вдалося їй обдурити діда?
-Навіщо дід забрав Лисичку?
-Куди він її поклав?
-Що зробила Лисичка з дідовою рибою?
-Що сказала баба дідові, коли не знайшла нічого на возі?
-Знайдіть у тексті зачин, і кінцівку.

Фізкультхвилинка.
                                      У країні казочок жив веселий Колобок.
                                      Разом з ним усі звірятка
                                      Вишикувались на зарядку.
                                      Похитали головою,
                                      Раз, притупнули ногою,
                                      Руки вгору піднесли,
                                      Трішки ними потрясли.
                                      Нахилились вліво, вправо,
                                      Та цього іще замало.
                                      Руки вгору, руки вниз,
                                      Раз присіли, піднялись.
                                      Головою похитали.
                                      Й працювати  почали.

6 Вправа « Ти згоден?!»
Вчитель задає запитання зі слів « Ти згоден?!»
- в казці  пора року  весна? поясни.
- Д
ід поїхав в ліс за грибами?
- ли
сиця в казці хитра, ? доведи
7 .Заходить Лисичка (дівчинка у костюмі Лисички).
-Ой-ой-ой! Бідна я, нещасна! Кляті хорти бока обідрали, хвіст відірвали.
Д. -Знову,Лисичко, в якусь халепу влізла? Знову якоїсь шкоди наробила?.
Л. -Та що ви таке говорите? Я ж споконвіку добру вдачу  маю.
Д. -Ато ж. Лишень рибку з'їла, курочку вкрала, котика обдурила, мед вилизькала та ще багато капостей в казках наробила. Хватить, Лисонько,  і нас дурити. Кажи, за чим прийшла?
Л.-Та в лісовій школі мені сказали, що ви тут про мене балакаєте. Може і хвоста мені знайдете?
Д. -Ні, Лисичко, хвоста ми тобі не знайдемо, але покажемо гру «Хвости».
Л. -А можна і я з вами попрацюю?
Д. -Якщо тільки шкодити не будеш.
6. Гра «Хвости».
(Одні діти зачитують початок речення, а інші дочитують кінець).
7. Гра «Розвідники».
(Відшукати, скільки разів зустрічається в тексті слово дід (7) та лисичка ).
8. Переказ тексту. Гра «Обличчя в обличчя».
9. Рефлексія
  • Хто у казці хитрий?
  • А кого перехитрили?
  • Чи різниться чимось лисичка в українській і російській казках?
Складання власної загадки про лисичку, використовуючи знання змісту казки.

Який?Яка? Яке? Що робить? На що схожа?
Слова - зв'язки
Що таке саме?Який об'єкт робить так само? Чим відрізняється?
Комір
Як… Але не…
на шию не надінеш
Рибку любить
рибалка
Роль грає
акторка

Як комір, але на шию не надінеш.
Рибку любить, але не рибалка.
Роль грає, як акторка.
(лисичка)
10. Підсумок уроку.
Д. – Ну як, Лисичко, сподобалося тобі в нас?
Л. – Оце як послухала, то аж соромно стало за свої вчинки. Більше нікому шкодити не буду.
Д. - Дивись, Лисонько, і слова дотримуватись треба.
11. Підбиття підсумків уроку
Отже, ми з вами мали змогу ознайомитись з російською казкою, яка виявилась дуже близькою і за змістом, і за побудовою до української казки. На політичній карті позначимо пройдений пункт: поставимо фішку з зображенням лисички.
VI. Домашнє завдання    -Переказ казки
Закінчити урок я хочу словами:
Не можем на світі
без казки прожити      
Бо казка вчить нас
як потрібно дружити.
Як зло подолати
Як  хитрих провчити       


Як добрих і чуйних.

Й сміливих любити.

Комментариев нет:

Отправить комментарий